ruk-ruk
RUK, RUK, DRAUDZIŅ!
Tagad tu pirmais uzzināsi visas cūcības un jautrības!
close button

Ziņo detektīvi no Meirānu Kalpaka pamatskolas PII

1

Esam ļoti laimīgi, ka jau otro gadu varam piedalīties Cūkmena datektīvu aktivitātēs. Ta kā pagājušajā mācību gadā izgājām visas četras tēmas, tad šogad priecājamies par jaunu aktivitāti. Savā pirmajā rudens ekspedīcijā uz mežu, mēs devāmies septembra beigās, lai vēl paspētu iepazīt rudens skaistumu.

2

Paspējām ieraudzīt sēnes, ogas un meža krāsu pārpilnību, pie reizes savacām arī mežā atstātos atkritumus, kurus nogadājām uz atkritumu konteineriem.

3

Savācām dabas materiālus, ar ko strādāt nodarbībās un labāk iepazīt mežu.

4

6.novembrī mūs apciemoja Cūkmens un atveda materiālus aktivitātēm. Tikai žēl, ka nebijām uz vietas visi. Dažiem tomēr bija bail pirmo, reizi satiekot Cūkmenu, tapēc negribēja fotografēties.

5

Ātri vien ķērāmies pie darba un pagatavojām Zeķes Lelles, ierīkojām sev mugursomu ceļojumiem{ kurš gan ne cits, kā zaķis, pazīst mežu} un pagatavojām lēcas.

6

Ierīkojām Meža detektīvu dienasgrāmatas un cītīgi iepazināmies ar šā gada uzdevumiem Cūkmena detektīviem.

7

Kopīgi pagatavojām kasti mūsu iespaidu ķeršanai. Bērni to aplīmēja ar attēliem, ko bija pagatavojuši no plastilīna, vilkšanas tehnikā. Attēlos ir viss, kas saistas ar mežu – koki, sēnes, ogas, lapas, dzīvnieki. Gatavojāmies savam Rudens piedzīvojumam mežā kopā ar Zeķi.

8

Diemžēl mūsu otrais piedzīvojums mežā notika vēlē rudenī un mēs savām Zeķēm nevarējām parādīt, rudens dabas skaistumu, jo lapas jau bija nobirušas un sēnes sasalušas.

9

Tomēr mēs atradām vietu savam štābiņam un kopā ar Zeķi varējam izspēlēt pāris situācijaas mežā.

 10

Kā piemēram stāstu par vilku un zaķēniem. Savus iespaidus mēs dokumentējam dienasgrāmatās. Ceram uz interesantiem piedzīvojumiem mūsu Ziemas ekspedīcijā.

 

 

2

 

Pateicoties sniegotajam laikam, janvāra un februāra  mēnešos, mums bija iespēja izbaudīt ziemas priekus mežā. Devāmies uz savu štābiņu, kur, kopā ar zeķi, veicām eksperimentu, kas notiek ar ūdeni aukstā laikā.

 

3

 

Izpētijām, tuvumā esošās Aiviekstes upes  krastā, bebra radītos postījumus.

4

 

 

Kopā ar zeķi spēlējām spēli, saplūsti ar mežu. Izrādās, ka ziemā grūti noslēpties mežā.

6

 

Gatavojām našķus meža iemītniekiem. Našķu pagatavošanai izmantojām  svaigus un kaltētus ābolus, burkānus, rozīnes un kaltētas dzērvenes, kāpostus.

88

 

 

Izmantojām, rudens piedzīvojuma laikā salasītos, čiekurus, kurus apviļājām taukos un sēkliņās (magoņu un smalkos graudos). Savus sagatavotos našķus nogādājām mežā.

 

1010

 

Izvietojām tos putniem un zvēriem pieejamās vietas.

1414

 

 

Kopā ar zeķi veicām zvēru pēdu izpēti.

18

 

 

Zvēru pēdas turpinājām meklēt un iepazīt arī grupiņā.

20

 

 

Stradājam darba lapās par dzīvnieku pēdām.

23

 

 

Pētijām kādas ir ziemas krāsas. Ļāvām zeķei izjust sniegu. Devāmies stirnu ziemas gājienā starp sniegotiem kokiem.

2626

 

 

Veicām eksperimentu, cik ātri siltumā izkusīs mūsu mazais sniegavīrs. Veicām eksperimentu, cik ātri ledus izkusīs siltumā, salīdzinot dažāda biezuma ledus kārtas.

 

30

 

Grupiņā turpinājām pētīt, kā ziemo meža iemītnieki. Kur ir viņu mājas? Vai tie guļ ziemas miegu? No kā ziemā pārtiek meža iemītnieki?

31

 

 

 

No mežā atrastiem zariem, bērni pagatavoja ksilofonu, lai varētu koncertēt.  Rudenī salasītos egļu un priežu čiekurus ievietoja plastmasas pudelēs vai sakāra vairākus striķīšos, tā veidojot meža ziemas mūziku.

 

 

1

Sveiciens drēgnajā pavasarī.  Mūsu pusē pavasaris šogad iestājās vēlu, tāpēc esam aizkavējušies ar Pavasara piedzīvojumu mežā. Sagatavošanos tam sākām grupiņā. Cītīgi klausījāmies putnu balss ierakstus kā datorā, tā arī muzikālājās grāmatās un pētijām putnus.

2

Aplicējām gājputnu atgriešanos.

3

Pavasara piedzīvojumā mežā devāmies 21.aprīlī. Diena gan bija apmākusies un vējaina, bet tas mums netraucēja gūt jaunus iespaidus.

4

Mežā mūs sagaidīja Meža māte, kura mums ar Zeķi bija sagatavojusi uzdevumus.

5

Mēs kopā ar Zeķi klausījamies pavasa putnu dziesmas. Cenšoties saklausīt pazīstamas melodijas. Varējām noteikt daļu no dziedošajiem putniem, kam pieder dziesma.

6

Ļāvāmies  iejusties putnu dzīvē, tēlojām putnus , kas meklē saviem bērniem barību un ir spiesti izvairīties no briesmām.

7

Kopā ar Zeķi meklējām un centāmies saskatīt pavasara krāsas. Iepazīt toņu nianses un dažādību.

8

Izpētijām kokus pavasara sākumā, kad veidojas pumpuri un tie sāk plaukt.

9

Aplūkojām pārziedējušos kokus. Uzzinājām, kādiem kokiem ir pūpoli.

10

Apciemojām skudru pūzni un vērojām skudru pavasara gaitas.

11

Sakopām savu meža placīti, salasot atrkitumus.

12

Mājupceļā sakopām ceļmalu.

13

Mežmalā atradām pavasara puķes –zilās vizbulītes, un ļāvām Zeķei sajust to smaržu.

14

Sakopām arī ceļmalu uz skolu. Savaktos atkritumus nogādājām uz konteineriem.

15

 

16

Kopā ar skolotāju Solzemnieku pagatavojām putnu būrīti zīlītēm.

17

To pielikām kokā, kas atrodas pie skolas, pretī grupiņas logiem , lai varētu aplūkot tā iemītniekus.

18

Savus iespaidus no pavasara mežā attēlojām zīmēšanas darbiņā, ko veicām pēc tam grupiņā.

19

No plastilīna izgatavojām meža iemītniekus.

20

Bērni izveidoja savu mežu grupiņā.

21

Mūsu ekspedīcijās uz mežu, esam savākuši dabas materiālus, ko izmantojam arī savos darbos. Iespaidu kaste ir sakrājusies pilna.

Ceram uz sadarbību arī nākošajos apmācību gados un iespējām gūt jaunas zināšānas un iespaidus.