ruk-ruk
RUK, RUK, DRAUDZIŅ!
Tagad tu pirmais uzzināsi visas cūcības un jautrības!
close button

Daugavpils 26. PII Cūkmena detektīvu pēdās

1 kopbilde Daugavpils pilsētas 26. pirmsskolas izglītības iestādes "Zīļuks" vecākās grupas "Cālītis" bērni turpina iet Cūkmena detektīvu pēdās. Jau otro gadu iestādes audzēkņi iepazīst metodiskos materiālus, kurus piedāvā Cūkmens, kaut tikai šogad esam saņēmuši Slepeno maisu.

5 koka rotallietas

Uz doto brīdi bērni kopā ar skolotājām Jekaterīnu Avotiņu un Tatjanu Šverņiku apgūst 3. tēmu "Mežs rotaļlietu kastē", kas ir ļoti vienreizējs, bērnu rociņām patīkams materiāls, jo varam lepoties ar to, ka grupiņā bērni bieži izmanto spēles no koka.

6 koka

Pedagogi ir pagatavojuši daudz un dažādas spēles: lai iepazītu Latviju, attēlotu pasakas, kā arī didaktiskās galda spēles, kas attīsta fantāziju un redzes atmiņu. Vienmēr tiek pārrunāts, kā aug koks, kā jāsaudzē un jāsargā mežs un tā bagātības, kā ir jālepojas ar Latvijas dabas skaistumu un jābūt lepniem par saviem darbiem.

2 mezaa

Novembrī "Ekoskolu rīcības dienu" ietvaros bērni devās uz mūsu pilsētas Stropu mežu, lai novērstu cūcības tajā. Viņi kopīgi izvietoja brīdinājuma zīmes, lai tiktu saudzēta daba.

3 deja

Esam iemācījušies Cūkmena dejas soļus.

4 pie ezera

Kādā no rudens saulainajām dienām bērni devās aplūkot Gubiščes ezera apkārtni, kur arī izvietoja zīmes.

 


 

Daugavpils pilsētas 26. pirmsskolas izglītības iestādes "Zīļuks" Cūkmena detektīvu pavasara pārsteigumu pilnais pārgājiens uz Stropu mežu.

Pavasaris1

Vēlamies padalīties ar iespaidiem, kas bērnus sajūsmināja pārgājienā uz mežu pavasarī. Pavasaris2

Skolotāja T. Šverņika, kas bija saplānojusi organizēt dažādas aktivitātes, necerēja uz to, ka bērniem mežs dāvās tik daudz, ko vērot, atrast un saskatīt pēc ziemas perioda.

Pavasaris4

Bija arī nelielas cūcības mežā, bet bērni bija gatavi tās novērst, pie tam atkal izvietoja brīdinājuma zīmes. Bērni redzēja vētras nolauztu priedi, vēroja priežu pumpurus, sūnas, kas augušas uz koku stumbriem, līksmoja par pavasara ziediņiem,

Pavasaris3

Pētīja nogāzta koka saknes tuvplānā - kaut ko tādu bieži negadās aplūkot!

Pavasaris5

Kas dīvains bija noticis ar vienu koku - tam bija nokritusi visa miza, bet šeit arī skolotāja prata pastāstīt, ka koks esot bijis slims ar tajā mītošiem kokgraužiem, kas mizu sabojāja. Nu bērniem viss bija skaidrs.

Pavasaris6

Bet tad visiem par pārsteigumu ieradās Cūkmens, par kuru veicīgi pārvērtās pati skolotāja, ar kuru kopīgi nodejoja deju, pārrunāja paveikto un tad visi nedaudz noguruši devās atpakaļ uz iestādi.

Pavasaris7

Vēlāk zīmēja zīmējumus, spēlēja viktorīnu par iegūtajām zināšanām un redzēto.

Pavasaris9

Jāpiebilst, vēl priecīgāk bija, kad Cūkmens ieradās mūsu iestādē un pasniedza bērniem diplomus, kurus mēs godam nopelnījām. Nākošajā gadā jau cita grupiņa cer kļūt par Cūkmena detektīviem.

Mēs par zaļu, tīru un sakoptu Latviju!

Informāciju sagatavoja: Daugavpils pilsētas 26. pirmsskolas izglītības iestādes "Zīļuks" vadītājas vietniece izglītības jomā, ekodarba koordinatore Ilze Zīle

 

a

Sveiciens no Daugavpils 26. PII "Varavīksnes" grupiņas detektīviem!

Tiek noskaidrots, kam ir jāatrodas mežā un kam tur nav vietas.

b

Pārgājiens uz mežu bija ļoti interesants - tur bērni pētīja, izzināja un pat dejoja Cūkmena deju.

c

gg

i

Cik ļoti patīk spēlēt "Meža detektīvu" galda spēli, kuras laikā vēl un vēl pārrunā par tīrajiem un netīrajiem darbiem mežā.

j

Klau, arī citās grāmatās tik daudz interesanta ir rakstīts par meža dzīvi!

Ar Cūkmena detektīvu metodiskajiem materiāliem bērnus iepazīstināja Daugavpils pilsētas 26. pirmsskolas izglītības iestādes pirmsskolas skolotājas Irīna Jedigareva un Aļona Siļivanova

 

1

Jaunākās ziņas no Daugavpils čaklo "Zīļuku" saimes!

Grupiņas "Varavīksne" bērni kopā ar skolotājām ir paveikuši vēl daudz zaļo darbiņu un vēlas par to pastāstīt. Rudenī vāktās zīles bērni sēj podiņā un visu ziemu cītīgi par tām rūpējas.

2

Rīcība - zibakcija garāmgājējiem "Iestādi zīli, lai izaug ozols" un dāvanā maisiņš ar zīlēm!

3

Turpinot iepazīt mežu, izveidojām paši savu grāmatu par mežu. Tajā ir, ko pētīt, salīdzināt, spēlēt spēles un veikt kādu uzdevumu.

4

Atceramies, kādi augi aug mežā!

5

Ar lupu tuvāk papētīt, kāda tā miza ir?

6

Labi jāpadomā - kā ir jāuzvedas, mežā vai dabā esot?

7

Jā, cik daudz iemītniekiem koks ir mājas!

8

Cik daudz dažādi ir koki, kādas tiem lapas un sēklas!

9

Paldies mežam par tik neparastām koka spēlēm.

10

Pārgājiens uz parku pie Gubiščes ezera.

11

Neparasts skudru pūznis uz veca celma.

12

Noskaidrojam, kas ir ezera apkaimes iemītnieki!

13

Lūk, cik diži pīļu saime peld!

14

Augi ezera apkārtnē.

Paveiktajos darbiņos iesaistījās skolotāja Irīna Jedigareva un Aļona Siļivanova ar saviem zinātkārajiem "Varavīksnes" bērniem. Informāciju apkopoja Ilze Zīle :)

 

 

1

Daugavpils pilsētas 26. pirmsskolas izglītības iestādes grupiņas "Ozoliņš" bērni jau labi iejutušies Cūkmena detektīvu lomā, turpina iepazīt mežu: dzīvniekus, to īpatnības un dzīvesveidu, augus. Tomēr pats galvenais bērnu mērķis ir izzināt meža netīros noslēpumus.

2

3

Visi ir nolēmuši iestādīt kļavas, bet sākumā studē, kā koki aug.

4

5

Re cik daudz koka rotaļlietu ir grupiņā, visas tiek saudzētas, lai varētu spēlēties līdz skolai.

 

 

1

Grupiņa "Priedīte" sūta sveicienus Cūkmenam! Prieks bija no tevis saņemt lielo materiālu klāstu. 

3

Izpētot grāmatu, nolēmām vispirms izveidot "Meža aizsardzības zīmes".

4

Tad devāmies uz tuvējo mežu! Lai nenotiktu cūcības Latvijas dabā, bērni izvieto zīmes, jo mežā atkritumiem nav vietas! Tur jādzīvo dzīvniekiem un jāaug kokiem, bet atkritumiem jāatrodas atkritumu tvertnē.

5

Atrasties mežā - tas ir dabīgi! Visi kopā nolemj, ka jābrīdina meža ciemiņi - arī ugunskurus te nedrīkst kurt! Saudzējiet mežu!

6

Pārrunā par to, kā koki aug, kā vējš citreiz arī tos nežēlo, bet cilvēki vēl vairāk tiem nodara pāri. Nelauziet kokus - tiem sāp!

7

Iepriecinājām mazo strautiņu - arī tajā kāds bija iemetis papīrus (savācām tos). Esiet gan jūs cūkas!

8

Bērni turpina izzināt to, ka mežs ir mums visapkārt - arī grāmatu lapās un rotaļlietu kastēs. Ja par mežu rūpējas, tas atjaunojas. Tāpēc koks ir viens no dabai draudzīgākajiem materiāliem. Ar to var droši darboties arī bērni!

9

Brīvajos brīžos spēlējām Cūkmena dāvinātās spēles.

10

Dodamies arī uz pilsētas parkiem, aktīvi darbojamies kopā ar vecākiem. 

11Uz koka mizas sanāk ļoti skaisti dabas radītie zīmējumi. 

12

Prieks, ka mūsu pilsētā ir tik daudz koku, lai mēs varētu elpot vairāk skābekļa - SAUDZĒSIM UN RŪPĒSIMIES PAR TO!

13

Arī šeit neaizmirstam par atgādinājumiem - atkritumiem jāatrodas atkritumu tvertnē!

14

Pētījām lapas, mērījām kokus, noskaidrojām, kā rodas mežs un cik ilgā laikā tas izaug. 

15

Skaitījām, kādi un cik aug mūsu iestādes teritorijā koki...

16

Āra nodarbībā ar Daugavpils 23. PII "Ceļojam pa zvēru pēdām".
17Ikdienā esam ļoti aktīvi un radoši. No mežā salasītajiem čiekuriem pastaigas laikā veidojam labirintus un spēlējam interesantas spēles.

18

Zīmējam meža piesārņojumu un ceram, ka tas mainīsies...

19

Mežā atkritumiem nav vietas. Mēs zinām arī to, ka katrai lietai ir sava vieta. Atkritumiem - tvertne, dzīvajam - mežs. 

20

Mēs esam par tīru Latviju - un zinām, ka mežā atkritumiem nav vietas!