Cūkmens - Ziņo detektīvi no Jelgavas PII "Zīļuks"
ruk-ruk
RUK, RUK, DRAUDZIŅ!
Tagad tu pirmais uzzināsi visas cūcības un jautrības!
close button

Ziņo detektīvi no Jelgavas PII "Zīļuks"

Jelgavas pirmsskolas izglītības iestādes "Zīļuks" grupiņas "Brūnie Zīļuki" pirmie soļi Cūkmena dejā!​

 

  • 2

  • Sveicināti!

  • Mēs, Jelgavas PII "Zīļuks", "Brūno Zīļuku" grupa, esam iesaistījušies AS "Latvijas valsts meži" ekoprogrammā "Cūkmena detektīvi". 23 aktīvi bērni, 2 grupas skolotājas un auklīte izzinājām mācību gada 1. tēmu "Meža netīrie noslēpumi".

  • 1

  • Bērni izteica savu spriedumu, kas ir Cūkmens, taču pēc leģendas noklausīšanās vēl vairāk saprata, ka atkritumiem īstā vieta ir atkritumu tvertnēs, kā arī noskaidrojām, ka dabai un apkārtnei jābūt tīrai un sakoptai.

  • Izziņas procesa laikā izveidojām katrs savu "Meža netīro noslēpumu burtnīcu". Krāsojām dažādos meža iemītniekus, atcerējāmies to vārdus no grāmatas "Meža netīro noslēpumu burtnīca".

  • Tā kā mēs ļoti vēlamies kļūt par Cūkmena detektīviem, esam savas grupas vidē izveidojuši Cūkmena detektīvu stūrīti, kur pārredzami izvietojam izzinošos materiālus, mūsu veiktās aktivitātes, lai ieinteresētu citu grupu bērnus, pedagogus un vecākus atbalstīt un arī iesaistīties šī projekta aktivitātēs.

  • 3

  • Gatavojām katrs pats savu Cūkmena lelli, kuras kopīgi ar bērniem devās uz mājām, lai mudinātu ģimenes pievērst vērību tīrai un sakoptai videi Latvijā.

  • 4444
  • Ļoti aktīvi un regulāri turpinām mācīties Cūkmena deju.

  • Ar cieņu - "Brūnie Zīļuki"

  • Jelgavas PII "Zīļuks"

  •  
  •  
  • Sveiciens!
  • Esam paveikuši otro "Cūkmena detektīvu" programmas tēmu "Cūkmenam pa pēdām".
  • Klausījāmies skolotājas stāstīto pasaku par vāverēnu Lulīti un melnajiem maisiem. Atcerējāmies iepriekšējā tēmā apgūto, par to, ka mēslot mežā un arī citur nedrīkst, tas ir kaitīgi gan dzīvajām radībām,  gan augiem, gan cilvēkiem tagad un nākotnē.
  • papira mezs

  • Veidojām katrs savu mežu uz papīra, parādot, ko mēs katrs vēlētos redzēt mežā un pārrunājot, kam mežā nav vieta.

  • 2.izstade

  • Izvietojot gatavos darbus mūsu "Cūkmena detektīvu" stūrī, sanāca skaista meža galerija!

  • 3.spele

  • Izspēlējām galda spēli "Meža detektīvi", kurā varēja nostiprināt un pārrunāt iepriekš apgūto, atsaukt atmiņā meža savādo iemītnieku vārdus.

  • 4.lomas

  • Iejutāmies dažādu dzīvnieku lomās, pārrunājām, ko vēl varam ieraudzīt mežā. Kopīgā rotaļā veidojām saikni starp cilvēkiem un dabu.

  • 5.lieli koki

  • Pienācis bija laiks pašiem doties uz mežu. Aicinājām līdzi arī vecākus.

  • Cik daudz dažādu lietu var atrast mežā?! Lieli koki. Un daudz!!! Ļoti daudz ko var atrast zemē! - čiekuri, skujas, lapas, un vēl, un vēl, un vēl….

  • Svaigs gaiss!                                                       

  • 6.putni

  • Arī mežā par dzīvniekiem un putniem ir parūpējušies cilvēki!

  • kas dzivo namina

  • Kas dzīvo šai namiņā?

  • Attēlojām dažādos meža iemītniekus, spēlējām spēles.

  • 7.puika mezaa
  • Dodamies meklēt dažādas mežam piederošas lietas, un pastāstīt kāda ir šo lietu nozīme:

  • Zars – var uzbūvēt dzīvnieki sev māju,

  • Lapa – sedziņa,

  • Čiekuri – barība dzīvniekiem, u. c.

  • 8.atkritumi

  • Arī mēs parūpējāmies par tīru un sakoptu mežu!

    • Bērnu teiktais:

  • Man mežā patīk meklēt pēdas, meklēt, kas garšo dzīvniekiem, elpot svaigu gaisu, lasīt atkritumus.

  • Mežs mums dod svaigu gaisu, dabas veltes, skaistumu.

  • Ko mēs varam dot mežam? – Rūpēties par to un nepiemēslot!

    • TĀPĒC – NEMĒSLO MEŽĀ, PAR CŪKU PĀRVĒRTĪSIES!

    •  

    •  

    • 1

    • Sveiks, Cūkmen!

    • Ziņo detektīvi no Jelgavas PII "Zīļuks"!

    • Esam apguvuši trešo tēmu "Mežs rotaļlietu kastē". Tēma ļoti interesanta un mums, bērniem, kā arī skolotājām, ļoti patika. Sākām jau ar to, ka iepazināmies ar stāstu par Lietaskoku un Vietaskoku. Un bija ļoti interesanti pavērot lietas, kas mums apkārt grupiņā. Tā kā esam EKO skolas bērnudārzs, tad izrādās, ka arī mūsu grupā ir daudz lietas, kas gatavotas no koka, vai videi draudzīga materiāla. Interesanti bija arī pašiem iedomāties sevi šo koku vietā, kas tad mēs īsti gribētu būt – kāds par gultiņu, kāds par koka mašīnu, cits par karoti mammai. Vēl kāds grib priecēt cilvēkus ar savu skaistumu un būt putniņiem par mājvietu.

    • 2

    • Pārrunājām, kā tad mēs varam iegūt dažādos izstrādājumus, kas pagatavoti no koka. Klausoties

    • skolotājas stāstījumā un vērojot kartiņas, nonācām pie secinājuma, ka, lai cilvēks varētu pagatavot no koka sev nepieciešamās lietas, kokam jāaug ļoti ilgi un par to ir jārūpējas. Pēc tam jau salikt kartiņas pareizā secībā bija tīrais nieks!

    • 3

    • Un tad kļuva pavisam interesanti! Sadalījāmies grupās un no dažādiem koka gabaliņiem un citiem koka izstrādājumiem gatavojām paši sev rotaļlietas. Te nu mēs varējām izpausties un gatavot, ko tik nu katrs gribēja. Tā kopīgi tapa sniega mocis, sniegavīrs, vilciens, vienradzis Junikorns.

    • 4

    • Kādu rītu skolotāja bija salikusi uz galda daudz dažādus papīru – saplēstus, ieplēstus, noplēstus, lielus, mazus, saburzītus... Gribējām palīdzēt un izmest papīriem paredzētā konteinerā, taču šoreiz skolotāja to neļāva, teica, ka no visiem šiem dažādajiem, gandrīz nevajadzīgajiem papīriem gatavosim jaunu papīru.

    • Pirmkārt – papīra atgriezumi bija jāsaplēš smalkāk, tas bija labs vingrinājums mūsu pirkstu muskulatūrai.

    • 4

    • Otrkārt – aplējām saplēstos papīrus ar ūdeni, lai samirkst.

    • 5 copy

    • Treškārt – Kad papīri vienu diennakti bija mirkuši, tos ar rokām centāmies samaisīt, vērojot, kā plānāks papīrs izšķīst ūdenī. Tad ņēmām palīgā blenderi, jo mums bija jāiegūst putrai līdzīga masa. Kad visi bijām apguvuši blenderēšanas prasmes, pievienojām iegūtai ,,putrai” līmi, lai šī masa izžūstot turētos kopā.

    • 6 copy

    • Ceturtkārt – Gribējām pagatavot papīru ar un bez spīdumiem, tāpēc vienai daļai iegūtās masas pievienojām spīdumus un kārtīgi samaisījām. Tad grozos ar caurumiem apakšā, pa kuriem notecēs liekais šķidrums, ieklājām aizkaru audumu un likām iegūto masu, kas bija jāizlīdzina. Nu bija pacietīgi jāgaida,

    • kamēr mūsu jaunizveidotais papīrs izžūs un sacietēs.

    • 7

    • Piektkārt – Bija pagājusi sestdiena un svētdiena, un, kad pirmdien ieradāmies bērnudārzā, mūsu papīrs bija gatavs. Protams, tas nelīdzinājās papīram uz kura zīmējam un rakstām ikdienā, taču šis bija pašu rokām gatavots, otrreizēji izmantojot papīra atgriezumus, kurus varbūt kādu dienu  mēs būtu izmetuši konteinerā. Kā arī pagatavojām papīru nenocērtot nevienu koku.

    • Visi kopā iepazināmies un veicām uzdevumus grāmatiņā "Meža draugi", tā vēl vairāk izprotot meža nozīmi cilvēku dzīvē, kā arī to, ka cilvēks ir atbildīgs par tīras dabas saudzēšanu un saglabāšanu.

    • Zīmējām zīmējumus, ko mums katram patīk darīt mežā.

    • Ar nepacietību gaidām siltā pavasara iestāšanos, kad varēsim doties dabā, mežā. Vēlamies paši redzēt, sajust, izbaudīt mūsu dabas skaistumu un dot savu ieguldījumu tās sakopšanā, saudzēšanā, atjaunošanā. Lai Tev, saulains, darbīgs un tīrs pavasaris!

    •                                                                                                                                               Uz tikšanos!

    • Jelgavas PII "Zīļuks", "Brūno Zīļuku”" grupa

    •  

    •  

    •  

    • 1

    • Sveiks, Cūkmen!

    • Ziņo Jelgavas PII "Zīļuks" "Brūno Zīļuku" grupa!

    • Esam paveikuši "Cūkmena detektīvu" ceturto tēmu "Audzēsim skābekli".

    • Kopīgi ar bērniem skatījāmies vizuālo materiālu, un mēģinājām saprast, kas tad ir skābeklis un ogļskābā gāze. Skolotāja bērniem stāstīja, ka gaiss, ko mēs ieelpojam ir skābeklis, bet izelpojam mēs ogļskābo gāzi.

    • Pēc tam skolotāja aicināja bērnus dziļi ieelpot un aizturēt elpu, bet ilgi bērni neizturēja un saprata, ka bez skābekļa mēs dzīvot nevaram.

    • Ar bērniem pārrunājām, ka koki  ražo skābekli un uzņem ogļskābo gāzi. Skolotāja bērniem stāstīja, ka tie koki, kuri ir izauguši vairs nespēj ražot skābekli un tos nocērt, bet vietā iestāda jaunos kociņus, kuri atkal ražo skābekli.

    • Kā arī  pēc tam atcerējāmies iepriekšējā tēmā runāto, ko tad var darīt ar tiem kokiem, kuri ir jau izauguši.

    • Bērniem ļoti patika rotaļa, kur katrs bērns piepūta sev balonu ar ogļskābo gāzi un  pēc tam skrēja cauri "kokam", kur skanot melodijai "Kas kaitēja nedzīvoti diža meža maliņā" apklustot "koks" auga lielāks (bērni, kuri bija "koks" aizvēra vārtiņus, noķerdami citus bērnus, tādējādi "koks" auga lielāks). "Kokam" izaugot lielam, mēs bijām gatavi laist skābekli gaisā, un bērni atlaida vaļā savus balonus, kuri uzlidoja gaisā, tā pārvēršot sliktās gāzes skābeklī.

  • 2

  • Lai vairotu skābekli arī katrs no mums iesēja savu kociņu – priedi vai egli, kociņš augot lielāks varēs pārstrādāt sliktās auto izplūdes gāzes un vairot skābekli.

  • 3
  • "Brūno Zīļuku" "Cūkmena detektīviem" ļoti patīk spēlēt spēli "Meža burtotava", kuru spēlējot bērni papildina savas zināšanas par meža labajām lietām un iepazīst alfabēta burtus.

  • 4

  • Bērni kopā ar skolotāju izpētīja plakātu ar Latvijas karti un pārrunāja vietas, kur katra ģimene ir bijusi, bet kur gribētos bērniem vel aizbraukt. Arī mūsu grupiņa ir bijusi ekskursijā uz vienu no populārākajām "mammadaba" piedāvātajām atpūtas vietām – Tērvetes dabas parku.

    • Kā arī apskatījām kartē, kuras vietas ir vistuvāk mūsu bērnudārzam un kopīgi ļoti nopriecājāmies par to, cik daudz apskates vietas mums piedāvā "mammadaba".

    • Uz tikšanos!

    •  Cūkmen, gaidām tevi ciemos pie mums, Jelgavas PII "Zīļuks" "Brūno Zīļuku" grupa

    •