ruk-ruk
RUK, RUK, DRAUDZIŅ!
Tagad tu pirmais uzzināsi visas cūcības un jautrības!
close button

Ziņo Iecavas novada PII "Dartija" detektīvi

1. nodarbiba 2

Bērni ir iepazinušies ar Cūkmenu un viņa leģendu, kopā ar bērniem dodam zvērestu, ka kļūsim paši labākie cūkmena detektīvi. 

2. nodarbiba3

Bērni ir iepazinušies ar visiem īsajiem stāstiņiem no meža netīro noslēpumu burtnīcas, un kopīgi devāmies uz tuvāko mežu, lai pārbaudītu vai arī mūsu meža ir kāds atkritums, ko būtu jāsavāc. kopīgi ar bērniem savācām atrastos atkritumus un iznesam tos tur, kur tiem ir jābūt. 

2. nodarbiba3

Trešajā nodarbībā bērni šķiro atkritumus pa attiecīgajiem konteineriem.

IMG 20201022 120342

Zīmē mežu ar meža dzīvniekiem un augiem. IMG 20201022 105515Atceras visus stāsta varoņus un izliek viņu nosaukumus. Un pārrunā atkritumu piesārņojuma bīstamību, ko tas nodara mežam.

 

Labdien, Cūkmen! Sūtu Jums atskaiti par jauti novadītajām atlikušajām 3 nodarbībām no pirmās tēmas.

4 nodarbiba

4. nodarbība – Laižamies cūkmena dejā, ar lielu neatlaidību, pacietību un ieinteresētību bērni patstāvīgi tikai ar nelielu audzinātājas palīdzību apguva deju soļus. Paši izvēlējas, kādos tērpos viņi vēlētos dejot un kopīgi to nodejoja citu grupu bērniem kā video sveicienu no Cūkmena.

Šo deju mācījāmies arī savā grupas laukumā ārā un līdz ar to arī citi iestādes bērni varēja vērot mūs un dejot kopā ar mums.

5. nodarbiba 1

5. nodarbība – veidojam cūkmena lelli. Tā kā bērni bija izdomājuši, ka vēlas dejot deju ar cūkmena maskām, tad visi bērni veidoja maskas. Bet bija arī bērni, kuri lelles veidoja no plastilīna.

5. nodarbiba 12

5. nodarbiba 8

5. nodarbiba 2

Tā kā bērniem ļoti iepatikās veidot katram savu cūkmenu  tika izveidotas ne tikai maskas, bet ari lelles no plastilīna un papīra.

6. nodarbiba
6. nodarbība – krāsojam dažādos meža iemītniekus. Tā, kā esam EKO pirmsskolas izglītības iestāde, tad Globālās rīcības dienas ietveros veicām izpēti ar to, ko cūkmen bija atradis mežā.

6. nodarbiba 2

Lai ietaupītu papīru un neradītu jaunus atkritumus un saudzētu dabu, tai skaitā kokus, darbu veicām uz tapetes, uz kuras bija uzzīmēti koki un mežā iemītnieki.

6. nodarbiba 4

Bērni kopīgi krāsoja un gleznoja ar guašu krāsām  zīmējumu, pēc tam pārrunājam, ko attēlā redzam un kam noteikti nebūtu jāatrodas šajā attēlā.

6. nodarbiba 5

Bērni grieza smaidiņus un pielīmēja smaidošo pie tā, kam jābūt mežā, bet raudošo pie tā, kam noteikti nav vietas mežā. Šo plakātu pielikām pie EKO stenda, kur to var aplūkot visi iestādes bērni, lai arī viņi mācītos par to.

Ar cieņu,

uzcītīgie cūkmena detektīvi “Rūķi”!

 

2. tema 1 nodarbiba

 

Labdien! PII “Dartija” Rūku grupas detektīvi ir cītīgi strādājuši un sūta atskaiti par paveikto!
Cūkmena 2. tēma

2. tema 1 nodarbiba

  1. 1. nodarbība: klausāmies pasaku par vāverēnu Lullīti un melnajiem maisiem.

Bērni klausās stāstu par vāverēnu Lullīti. Pēc stāsta klausīšanās, atbild uz jautājumiem par stāstā dzirdēto, un izsaka savu viedokli par cilvēku labo un slikto rīcību. Kopīgi spriežam, kādas var būt sekas piesārņotam mežam un ko mēs varētu darīt, lai palīdzētu mežam palikt tīram un dzīvniekiem draudzīgam.

2. tema 2 nodarbiba

2. nodarbība: sakopjam dabu, veidojot uz papīra savu mežu.

Bērni aplūkoja attēlu ar netīro mežu un atpazina attēlā redzamos priekšmetus un lietas, kopā tās nosaucām un pārrunājām, vai tām ir vieta mežā un kur tām būtu jāatrodas. Kad to bijām noskaidrojuši, pārrunājam, ka mežā ir noteikti daudz labas lietas, kas varētu atrasties atkritumu vietā.

2. tema 2 nodarbiba 2

Bērni sadalījās nelielās grupās, un salika, viņuprāt, kam būtu jāatrodas mežā, pēc tam pastāstot to citiem. Un, tā kā esam EKO pirmsskolas izglītības iestāde tad, lai neradītu liekus atkritumus, darbu veica uz ielaminētām lapām, tā materiālu padarot ilgāk izmantojamu ne tikai mūsu grupai, bet arī citām.

2. tema 3 nodarbiba

3. nodarbība: spēlējam spēli, “Meža detektīvi”.

Ar lielu aizrautību bērni spēlēja spēli “Meža detektīvi”, bērni paši skaidroja un stāstīja, kā spēle spēlējama, pamatojoties uz iepriekš gūtajām zināšanām. Bērni mācēja izskaidrot, ka atkritumi piesārņo dabu un tāpēc tiem jādodas uz atpakaļ, bet labās lietas ved uz uzvaru. 

2. tema 4 nodarbiba. 2

4. nodarbība: Dodamies ārā, lai noskaidrotu kādi meža iemītnieki, esam.

Aicinām bērnus iejusties meža atmosfērā un saskatīt savā grupas biedrā līdzību ar kādu meža būtni, pamatojoties uz bērna vizuālo izskatu vai uz viņa rakstura īpašībām, ripinot kamolu, bērnam bija jānosauc bērna vārds un tas kam viņš līdzinās, piemēram, čakla kā bitīte, miegains kā lācis, veikls kā zaķis utt..

2. tema 4 nodarbiba. 5

Pēc tam ar bērniem pārrunājam, ka viss mežā ir saistīts tāpat kā mēs ar dzijas pavedieniem un ka katrai rīcībai ir sekas.  Tinot atpakaļ kamolu, bērnam bija jānosauc kāds labs darbs, ko var darīt meža labā. Pēc nodarbības katrs bērns uzzīmē, kā viņš redz sevi, ja būtu meža būtne, pārējiem bērniem jāatmin, kas viņš ir.
 Esot ārā rotaļlaukumā, bērni dodas rotaļā mežā iemītnieki, ar kustībām atveidojot dažādus dzīvniekus. Lēca kā zaķis un varde, cēlā kājas augstu kā dzērve un stārķis u.c.

 2. tema 5 nodarbiba. 6

5. nodarbība: Meklējam labās un sliktās pēdas dabā.

Bērnus grupā sagaida pārsteigums – vēstule no vāverēna Lullīša, kur Lullītim gadījusies ķibele, atkal mežā, parādījušies krāsainie maisi, un viņam bail doties dauzīties pa mežu, ka nesagriež sev ķepiņas, tāpēc vāverēns Lullītis dod bērniem uzdevumu. Viņš zina, ka mežā katram sava vieta, un varbūt arī šiem maisiem ir sava vieta, tāpēc lūdz bērniem, apskatīties, kas maisos iekšā, un tos sašķirot.
Bērniem ir dotas kastes ar nosaukumiem:

  • dzīvniekiem un augiem;
  • cilvēku atpūtai;
  • sēņu, ogu un kokmateriālu ieguvei.

Bērni katrs izvēlās sev maisiņu, ver vaļā un pastāsta, kas tajā iekšā, un paskaidro, kur pēc viņu domām, šai lietai jāatrodas, piem., traktors – kokmateriālu ieguvei; nazis – cilvēku atpūtai un sēņu ieguvei, burkāni, kāposti – dzīvniekiem un cilvēku atpūtai; stikla lauska, izlietots konfekšu papīrs- atkritumos utt.. Kopā ar bērniem pēc tam pārrunājām, ko esam iemācījušies, ko jaunu uzzinājuši.
IMG 20210108 111527
Un pēc tik čaklas strādāšanas bērni ir sev nopelnījuši ar atpūtu izklaides sniegā.

Ar cieņu,

Rūķu grupas aktīvie cūkmena detektīvi!

 

 

IMG 20210310 091956

Labdien, PII "Dartija" Rūku grupas detektīvi atkal ir cītīgi strādājuši un sūta atskaiti par paveikto!

Cūkmena 3. tēma: "Mežs rotaļlietu kastē"

IMG 20210312 090749

1 .Nodarbība  "Klausāmies pasaku par lietaskoku un vietaskoku"

Bērni klausās stāstu par diviem kokiem, kuri atradās mežā un par viņu dzīvi, kāpēc ir vajadzīgi vietaskoki un lietaskoki. Pēc stāsta klausīšanās, atbild uz jautājumiem par stāstā dzirdēto, un izsaka savu viedokli, kurš no kokiem viņš vēlētos būt un kāpēc?!  Kopīgi spriežam, kādas var būt sekas, ja mežā neatstātu kokus, bet tos visus izcirstu, kāpēc ir svarīgi rūpēties par mežu un kokiem un kā to visa labāk darīt.
IMG 20210312 092757

2. Nodarbība "Noskaidrojām, kā no sēkliņas top koka rotaļlietas"

Iepriekšējās nodarbībās bērni jau daudz bija uzzinājuši par koku un tā nozīmi cilvēka dzīvē, kā arī  bija pētījuši un  izzinājuši dažādas dzīvas būtnes un augu dzīves ciklus. Bērniem tika jautāts, no kā rodas lielākā daļa mūsu rotaļlietu un dažādu citu priekšmetu, kas ir nepieciešami cilvēkiem (mājas, karotes, galdi, krēsli utt.)?.... Kā rodas koks?.... Bērniem šajā nodarbībā tika lasīts priekšā teksts un uzdots jautājums, par ko ir šis teksts. Pēc tam kopīgi izveidojām koka dzīves ciklu.

IMG 20210312 092922

Un aplūkojām, kas mūsu grupā ir no koka un nonācām pie secinājuma, ka lielākā daļa rotaļlietu, kā arī mēbeļu ir no koka un pat ka mācību līdzekļi ir no kokas – zīmuļu, grāmatas, burtnīcas utt. spēlē spēli kokmīļi.
IMG 20210312 093955

3. Nodarbība "Koka rotaļlietu darbnīca"

Tā kā bērni bija iepazinušies, ka koks ir svarīgs materiāls, ko ikdienā izmanto cilvēki, tad arī šajā nodarbībā bērni pagatavoja īpašās dāvanas paši sev, mammai, māsai vai kādam citam – sapņu ķērāju.

IMG 20210312 094603

Kā arī veidojām daudz dažādus radošos darbus izmantojot otrreizējus materiālus – kartona kastes, tualetes papīra rullīšus, izkrāsotas burtnīcas vākus utt. veidojot jaunus un skaitus darbus.IMG 20210318 102522

4. Nodarbība "Papīra liešanas darbnīca"

Bērni mācījās izgatavot paši savu papīru ko izmantot radošajos darbos. No olu bretēm bērni gatavoja papīru, plēšot tās smalkos gabalos un mērcējot, vēlāk nokāšot, un nospiežot veidojās papīrs.

Pēc papīra nožūšanas veidoja Lieldienu paveikumus - "Lieldienu olu grozs."
IMG 20210329 070039

5. Nodarbība "Lasām grāmatu – Meža draugi"

Bērni klausās skolotājas lasīto grāmatu par meža draugiem. Atbildēja uz jautājumiem un katrs izpilda uzdotos  uzdevumus kas bija grāmatā. Bērni zīmē zīmējumu ar to, ko viņiem patīk darīt mežā un pēc tam parāda pārējiem bērniem un pastāsta par savu zīmējumu.
Ar cieņu,

Rūķu grupas aktīvie cūkmena detektīvi.