ruk-ruk
RUK, RUK, DRAUDZIŅ!
Tagad tu pirmais uzzināsi visas cūcības un jautrības!
close button

Ziņo detektīvi no Limbažu 2. PII "Kāpēcītis"

2

Sveiks, Cūkmen! 

Šeit dalāmies ar mūsu veikumiem Cūkmena detektīvu programmā.

Aplūkojām 1. tēmu Meža netīrie noslēpumi:

Iepazināmies ar Cūkmena tēlu.  Noskaidrojām, ko bērni ar šo tēlu saprot.

Bērnu domas:

  • Viņš dzīvo mežā un draudzējas ar citām cūkām.
  • Viņš skatās, lai citi nemēslo mežu.
  • Cilvēks, kas dzimis Cūkas gadā.
  • Viņš visu mētā – atkritumus mežā un citur.
  • Viņš ir šmulīgs. ……
  • Viņš ģērbjas kā cūka.
  • Viņš ir cilvēks cūkas kostīmā.

Stāstu klausīšanās par atkritumiem, kas nonāk mežā.  Izspēlējām dažādas spēles.

2. tēma Cūkmenam pa pēdām.

Aktualizējām pastaigās pa parku un ekskursijā mežā redzēto – izsvaidīti atkritumi.

Tā kā mūsu bērnudārza tuvumā mežu nav, tad uz mežu braucam ekskursijā ar autobusu. Mežā iepazināmies ar kokiem, kādu nav mums pilsētā – apses, alkšņi… kā arī ēdamām un neēdamām sēnēm. Rīkojām pikniku, savācām papīrus un iepakojumus, ievietojām atkritumiem paredzētajā vietā.

3

Bērnu stāsti par to, kā viņu ģimenē rīkojas dabā, ko dara ar pašu radītajiem atkritumiem.

Izspēlējam spēli "Meža iemītnieki".

Bērnu vizuāla līdzība ar meža iemītniekiem (dzīvnieki, augi, ūdeņi u.c.) pēc krāsas apģērbā, kā arī uzskatāmi izprast meža iemītnieku savstarpējo saikni vienam ar otru.

4

Pēdas dabā. Pētām sniegā dzīvnieku un putnu pēdu nospiedumus, pēc grāmatas nosakot, kam tās pieder.

Pētām arī cilvēku atstātos nospiedumus sniegā, prognozējot, kā tie radušies.

5

Kopīgi ar ALDA direktoru pagatavojām putnu barotavu, lai ikdienā rūpētos par putnu barošanu. Tagad uzmanām, lai barotava vienmēr būtu piepildīta ar barību.

6

Reizēm putnu barību aiznesam arī pīlītēm netālajā Donaviņas upē.

7

Latvijas simtgadei par godu iestādījām savu simtgades ozolu un liepu.

8

Grupā dažādus iepakojumus un citus atkritumus cenšamies izmantot radoši, pagatavojot sev rotaļlietas.

9

Izlietotos iepakojumus protam izmantot apģērbā. Sarīkojām pat netradicionālās modes skati.

10

Rudenī savā plašajā bērnudārza pagalmā rīkojam lapu savākšanas talku.

11

Labprāt dodamies dabā un savās rotaļās izmantojam visu, kas dabā pieejams.

12

Paši gatavojam sev ēdienu – ieskābējām kāpostus, vispirms tos paši arī saēvelējām.

Lasām grāmatu "Meža netīro noslēpumu burtnīca".

PII "Kāpēcītis" skolotāja

Ilze Ozoliņa

 

 

Bitites

Limbažu pilsētas 2. PII "Kāpēcītis"

Ekoprogrammas "Cūkmena detektīvi" apraksts

Grupa "Bitītes" (5-gadīgi)

1. tēma "Meža netīrie noslēpumi".

Bērni iepazinās ar Cūkmenu. Pastāstīja, ko par to domā un ko par to ir dzirdējuši. Noskaidrojām, kāpēc ir vajadzīgs Cūkmens, kādu darbu tas dara.

Bitites deja

Izlasījām Cūkmena leģendu, pārrunājām to. Kopīgi iepazināmies ar "Meža netīro noslēpumu burtnīcu".

Izmantojot video dziedājām Cūkmena himnu un mācījāmies dejot Cūkmena deju.

Bitites spele

Bērni darbojās grupiņās sadalot uzdevumus:

Krāsoja dažādos meža iemītniekus

No plastilīna gatavoja Cūkmeni

Izspēlēja spēli "Kam jāatrodas mežā, bet kam- atkritumu tvertnē".

Bitites zime

Apzinot mēneša tēmu "Zeme, kas mums zem kājām", nodarbībās pārrunājām un noskaidrojām "Kā es varu saudzēt dabu?". Bērni uzdevumu burtnīcās pildīja uzdevumu "Atkritumu konteineri" - savieno (atrast) atkritumu veidus ar atbilstošās krāsas konteineru: PET pudeles ar dzelteno konteineru, stikla pudeles ar zaļo, bet papīru ar zilo konteineru.

Ar interesi bērni noklausījās Cūkmena pasaku video vietnē.

 

 

1

 

Ieskats PII "Kāpēcītis" "Sauleszaķu" grupiņas iepazīšanās ar cūkmena tēlu. Bērni noskaidro, kas tas ir, kādeļ šāds personāžs ir radies, kāds ir viņa nolūks.

Pedagogs ierosina noklausīties “cūkmena” leģenu, kas bērniem liek ieklausīties, paužot dažādas emocijas un pārdomas. Leģendas izlasīšana bērniem rosina pārdomas, dalās savā stāstījumā, piemēram, meitene Alise pastāsta, kā brīvpratīgi ar savu ģimeni ir sakopuši Limbažu pilsētas peldbaseina teritoriju, pēc tam, kad kāds cilvēks izmētajis savus atkritumus. Bērni dalās redzētajā, ka bieži mežā sēņojot novērojuši atkritumus-izmests ledusskapis un citi sadzīves atkritumi. Pozitīvi vērtējams, ka bērni šādu rīcību vertē kā nepareizu!

"Sauleszaķu" grupiņas bērni ir zinoši, prot pastastīt, ka atkritumi ir jāškiro, tos neizmet mežā vai kur citviet.

Radoši bērniem izpaužoties, tiek uzzīmēts cūkmens, rūpīgi, un ar aizrautību top cūkmeni-koši rozā, ar apmetņiem, katrs ir citādaks un interesantāks.

Ar ieinteresetību bērni veic uzdevumu par atkritumu šķirošanu, pārrunājot, kam būtu jāatrodas mežā, kam konteinerā, bērni patstavīgi veic šo uzdoto uzdevumu, paskaidrojot savu viedokli.