ruk-ruk
RUK, RUK, DRAUDZIŅ!
Tagad tu pirmais uzzināsi visas cūcības un jautrības!
close button

Ziņo detektīvi no Cēsu 2. pamatskolas

image001

Iepazīstamies – Cūkmens. Gaidītais draugs ciemojas mūsu grupā. Cūkmens bija patīkami pārsteigts, ka bērni jau zināja leģendu par viņu, himnu un mācījās jau dejas soļus.

image005

Lasām grāmatu "Meža netīro noslēpumu burtnīca." Uzzinājām, ka mežā ir daudz lietas, kurām šeit nav vietas. Noklausīti seši šausminoši stāsi par tām.  Papildus tika lasīta un izzināta  grāmata "Rūķis šķiro" – kā rodas atkritumi, ka jāšķiro atkritumi, kā jāsaudzē daba?

image009image009

Skaidrojam, kam jāatrodas mežā, bet kam – atkritumu tvertnē. Visi grib dzīvot tīrā vidē, bet vēl neprot!  Mēs nākam palīgā un atkritumus vācam pat skolas teritorijā un pilsētā, dodoties uz mežu.

image011

Laižamies Cūkmena dejā. Cūkmena deja mums patīk! Dejojam paši un apmācām ģimenes locekļus.

image015image015

Veidojam Cūkmena lelli. Papīra lelles tagad ir visiem, bet Cūkmena rotaļlietai svarīgākā loma – tā vēro nodarbības, māca runāt, sagaidot savu kārtu, dodas līdzi bērniem uz mājām paciemoties un pēc tam izstāstot piedzīvoto. Bērni uzskata, ka šī rotaļlieta ir Cūkmena ziņotājs.

image017

Klausāmies pasaku par vāverēnu Lulllīti un melniem maisiem.

image019

Sakopjam dabu. Vairs nemākam paiet garām atkritumiem. Arī ģimenes iesaistītas un jūtama atgriezeniskā saite.

image021

Spēlējam galda spēli "Meža detektīvi."

image023

Dodamies dabā, lai noskaidrotu, kādi meža iemītnieki esam. Cik jauki, ka savācām atkritumus! Mežs tīrs – dzīvnieki un putni  priecājas. Putnus var biežāk redzēt un dzirdēt, bet pārsteigumi mežā ir katru dienu – satikām īstu zaķi un vāveri.

image025

Mēs rūpējamies par mežu un mežs palīdz mums mācīties. Dabīgas krāsas iegūstam no augiem!

image027

Ar dabas materiāliem var darboties radoši.

image029

Rudens mežā – izmantotas tikai dabīgas krāsas.

image031

Ja vēlamies uzgleznot skaistās rudens krāsas, protams, ejam dabā!

image033

Mežā var atrast vislabākās šūpoles.

image035

Izmantojot dabas materiālus, katrs veidojam savu ĀBECI.

image037

Tīrā mežā uz cienastu aicināti mūsu Veļi.

KAS BŪS CŪKAS??? – MĒS NĒ!!! 

 

1

Labdien!

Cēsu 2. pamatskolas "Bitīšu" grupas bērni lielāko daļu no rotaļnodarbībām pavada dabā. Caur dabas zinībām integrētas citas mācību jomas un gadskārtu svētki.

2 copy3 copy

No sēkliņas līdz koka rotaļlietai! Bērni izzināja koku dzīves ciklu, paši zīmāja shēmu - no sēklas līdz rotaļietai. Pētīja un salīdzināja dažādu koku sēklas.

4 copy5 copy

Piedalījāmies zīmēšanas konkursā "Bebruāris". Devāmies meklēt bebru darbus un nedarbus mežā.

6 copy7

Kur dodas "Bitīšu" grupas bērni, tur atkritumus neredzēt! Tādiem Cūkmena detektīviem – pelnīta atvadīšanās no ziemas un Meteņu dienas svinēšana ir vizināšanās no īsta kalna pa īstu sniegu!

 

 

 

Ziņo Cēsu 2. pamatskolas PII “Bitīšu” grupas bērni!

Rudens piedzīvojums mežā

Labdien! Cēsu 2. pamatskolas "Bitīšu" grupas bērni turpina lielāko daļu no rotaļnodarbībām pavadīt dabā. Sekojot Jūsu norādēm, mēs mācāmies iepazīt mežu ar visu maņu palīdzību - rudenī tiek uzsvērta redzes nozīme.

 

1 copy

 

Saņēmām vēstuli no zeķes un sākām darināt katrs savu zeķi.

 

 

Gatavojamies rudens piedzīvojumam.

2

 

Pagatavojam meža dienasgrāmatu. 

3

Apgūstam drošību mežā un noskaidrojam, kā uzvesties mežā. 

4 copy

Saprotam, ko ņem līdzi uz mežu.

Dodamies rudens piedzīvojumā mežā.

Mežs ir netālu no skolas, tāpēc izmantojam šo iespēju – gan vērot pārmaiņas dabā, gan īstenot Cūkmena uzdevumus, gan integrēt rotaļnodarbības.

Aplūkojam neparastas sēnes – tās var mēģināt saskaitīt, noteikt cik aug uz koka, cik zem… gan izdomāt pasaku par sēņu ģimeni, bet ēdamas paņēmām līdzi pētīšanai. 

7

Pagatavojam piedzīvojumu ķērāju un no tā krājumiem veidojam rudens kolāžu.

Spēlējam spēli "Laižām mežā".

9

Ķeram krāsas dabā un zīmējam savas sajūtas.

10

Kopā ar Zeķēm cienājam Veļus.

11

Katru reizi, dodoties ar zeķi uz mežu, bērni stāsta viņai par izmaiņām dabā.

12

Visu rudeni bijām čakli un palīdzējam sētniecei Laimai grābt lapas mūsu skolas teritorijā.

Spēle "Meža burtotava" vienmēr bija pa rokai.

Atskatoties uz rudens piedzīvojumiem mežā, zīmējam gan dienasgrāmatā

gan teātrī zeķes stāstīja, kas viņam visvairāk patika.

16

Ziemas piedzīvojums mežā

Gatavojamies ziemas piedzīvojumam.

17

18

Izvērtējam, ko ņemt līdzi uz mežu ziemā.

19

Gatavojam gardumus dzīvniekiem.

Dodamies ziemas piedzīvojumā mežā

21

Pļavā pirms meža kopā ar Zeķi izstaigājam pašu veidoto labirintu (atkārtojam jēdzienus un virzienus pa labi, pa kreisi, uz priekšu, stop utt.)

22

Mežā dodamies ķert ziemas krāsas (darbiņš pāros).

23

Spēlējam spēli "Redzam, bet neesam redzami ziemā". Cik bērnus var pamanīt?

25

Sekojam dzīvnieku pēdām – zaķa pēdas, stirnas pēdas…

26

Veidojam zaķus sniegā, jo Gada dzīvnieks 2021 – baltais un pelēkais zaķi. Vai Tu zini, ka tie ir divi dažādi dzīvnieki?

28

Vēl viens jautājums: kam pieder šī spira?

29

Kuš… visi sastinga! Redzējām divas stirnas un atradām vietu, kur viņas gulēja!

30

Darba lapa "Sekojam dzīvnieku pēdām."

31

Rūpējamies par dzīvniekiem mežā (izlēmām noņemt no kociņiem barību, lai dzīvnieki nesavainojas).

32

Izvizinājām savas Zeķes un Cūkmenu pa kalnu.

33

Kamēr Zeķes sildās saulītē un atpūšas štābiņā, izbaudām ziemas priekus.  

35

Turpinot tradīciju, palīdzam sētniecei arī ziemā.

36

Šogad tik daudz sniega, ka nolēmam skolas pagalmā uzbūvēt gada zaķus – balto un pelēko.

38

Uz tikšanos pavasarī!

 

Pavasara piedzīvojums mežā

Sekojot Jūsu norādēm, nonākot mežā, bērni salīdzina izmaiņas, kas vērojamas mežā dažādos gadalaikos. Pavasarī izmantojam tādas maņas, kā oža un tauste.

Rosinot interesi – saņēmām ziņojumu no Cūkmena uz e-pastu:  jādodas kopā ar Zeķēm pavasara piedzīvojumā uz mežu. Lai izpildītu uzdevumus, darbi jāsaplāno!

1

Lūk, kopā ar Zeķēm esam pie meža takas!

2

Apciemojam Zeķu štābiņu. Uz vētras nolauztiem ievas zariem plaukst lapiņas!.

ĶERAM PAVASARA KRĀSAS …

3

…UN SMARŽAS

4

SPĒLĒJAM PUTNUS

Izstaigājot meža taku, nonācām bērzu birzī un uzspēlējām "Putni un vistu vanags". Pirms tam izrunājam gan par barības ķēdi dabā, gan par spēles noteikumiem.

5

TURPINĀM PAVASARA PIEDZĪVOJUMU KOPĀ AR ZEĶĒM!

Uzdevums. Sataustām dabu - darbs pāros, savā starpā pārbauda savu ožu…

6

…un tausti ar citu priekšmetu palīdzību, kurus atrod bērzu birzī.

7

Uzdevums. Atrast savu koku.

8

DALĀMIES IESPAIDOS

9

Atbildam uz dažādiem jautājumiem un dalāmies pieredzē par piedzīvojumiem un vērojumiem visa gada garumā kopā ar Zeķi…

10

…un zīmējam!

Savus ceļojumus kopā ar Cūkmenu un Zeķēm esam piedzīvojuši. Tie bija interesanti, aizraujošie un pamācošie! Mēs noteikti zinām, ka nekad nemēslosim dabā un aizrādīsim citiem. Mēs mācamies no dabas un daba māca mūs! Kas ir cūkas – Mēs NĒ! Gaidi bildes no mūsu teātra.

Ar cieņu, grupas “Bitītes” bērni un skolotājas Jeļena un Zane.