RUK, RUK, DRAUDZIŅ!
ruk-ruk
RUK, RUK, DRAUDZIŅ!
Tagad tu pirmais uzzināsi visas cūcības un jautrības!
Tagad tu pirmais uzzināsi visas cūcības un jautrības!
close button

Detektīvu pulkā sveicam arī Liepājas PII "Mazulītis"

1 copy

VĒSTULE CŪKMENAM NO LIEPĀJAS PII “MAZULĪTIS” “JŪRNIEKU” GRUPAS

Es, grupas skolotāja Anželika, bieži uzdodu sev jautājumu: “Kā mācīt bērniem mīlēt dabu?”. Esmu sarūgtināta, kad redzu pilsētas centrā, atputas vietas nesakoptas un piesārņotas ar visādiem atkritumiem. Man šie jautājumi var turpināties bezgalīgi. Saprotu! Ka varu apvainot visus, bet tīra daba, pirmkārt, sākas ar sevi! Un tāpēc ir ļoti vērtīgi iemācīt bērnus  –  savus mazus audzēkņus – mīlēt un cienīt dabu un visu, kas apkārt, lai no viņiem izaugtu labi audzināti Latvijas pilsoņi! Viss ir mūsu rokās! Bērna rokās!

3 copy

Mazie bērni vēl redz skaistumu un novēro dabas burvīgumus.

Tāpēc esmu ļoti pateicīga Cūkmenam par AS “Latvijas valsts meži” ekoprogrammu bērnudārziem, kuru viņš izplata! Ir lieliski atbalsta materiāli, spēles, video vietne.

4 copy

 Es ar saviem audzēkņiem soli pa solim atklājam dažādus interesantus meža noslēpumus!

5 copy

Galvenokārt – mēs kļuvām par Cūkmena detektīviem un iesaistījāmies projektā!

6 copy

Katru dienu bērni dod svinīgo solījumu – nemēslot mežā, uz ielās, parkos, atputas zonas.

Lasām grāmatu “Meža netīro noslēpumu burtnīca” un pildām atjautības uzdevumus. Iepazināmies ar dažādiem atkritumu veidiem.

7 copy

8 copy

9 copy

Satiekam visus pasākas varoņus mežā, parkos. Septembrī, oktobrī, novembrī notiek ekoloģiskas mācību ekskursijas. Bērni rūpējas par to, lai mūsu Liepājas ezera parks būtu tīrs un sakopts. Bērni vāca atkritumi maisiņos (stikla pudeles, plastmasa, papīrs).

12

Grupas vecāki atbalsta mūsu Cūkmena detektīvus un iegādājās grupas komplektu ar vienreiz lietojamiem cimdiem.

14 copy

Bērni mācās Cūkmena dziesmu un dejas soļus pēc dejas soļu karte. Ļoti cenšas izpildīt kustības. Ļoti patīk izpildīt vingrinājumu Lustīgais Cūkmens un Stirniņas lēciens.

15 copy

Darbojāmies darbā lapās. Skaidrojām, kam jāatrodas  mežā, kam – atkritumu tvertnē! Prezentē savu darbu – stāsta par pildīto darbu un izteica savas domas par dabas piesārņošanu.

17 copy

Krāsojam Cūkmena lelli, lai viņš būtu skaists un moderns!

18 copy

Krāsa dažādos meža iemītniekus, kurus var atrast mežā. Visus bērnu darbiņus ieliekam personīgajā portfolio.

 

 

2

Liepājas PII "Mazulītis" grupa "Jūrnieki" ir 2. tēmas noslēgumā! Viss ir mūsu rokās!

Ar kādu bagāžu mums izdosies aizpīldīt bērnu zināšanu krātuvi – ar tādu bagažu viņi aizies lielājā dzīvē!

1

Pastaigu laikā sakoptā parkā notiek brīnumlietas! Mūsu bērnus krūmos sagaida putni. Viņi atlidoja izteikt pateicību par sakoptiem parkas taciņiem un paspēlēt ar bērniem.

4

Spēlējam aizraujošo galda spēli "Meža detektīvi"

5

Cik lielīski spēlēties kopā ar dzījas kamolu, kā rezultāta bērni ir savstarpēji sasaistīti!

6 copy

Brīnišķīgā pasaka par Vāverēnu Lullīti un melnajiem maisiem izraisīja interesi uzzīmēt Vāverēnu un izspēlēt pa lomam pasaku! Ar bērniem sacerējam arī savu pasāku "Notikums mežā". Mežā, kur aug skaistie koki, krūmi, sēnes un ogas, dzīvo skaistie zvēri – notiek pārpratums! Cilvēki izmeta tur atkritumus! Dzīvnieki varonīgi aizsargāja savu mežu, savāca atkritumus un visi priecājās par to!

8 copy

Bērni sadraudzējās ar meža iemītniekiem. Mēklē dzīvnieku pēdas, mācās tās atpazīt.

10

Atceros, kad bija stiprs vējš, bērni novēroja daudz mežus, kas pilni ar izmestaji plastmasas maisiņiem, salvetēm, papīriem. Bērni secināja: "Mēs nevēlamies, lai mūsu parkā būtu tadi koki, tāda piesarņota daba! Cilvēks pats var saglābāt tīru, skaistu dabu un piesārņot dabu arī var pats! Tagad saprotam to, ko skolotāja teica, ka viss ir mūsu rokās!"

 

 

 

 

1

SPILGTIE BRĪDI „JŪRNIEKU” GRUPĀ NO LIEPĀJAS PII „MAZULĪTIS”

Mēs bezgala pateicīgi ekoprogrammai bērnudārziem „Cūkmena Detektīvi”! Ar bērniem atklājām daudz lietas ar jautājumiem „Kāpēc? Kā tā? Kādēļ?”Pie mūms brauc ciemos Cūkmems!

Kāda izcīla bija mūsu koka rotaļlietu darbnīca. Mēs izgatavojam rotaļlietas no bieza kartona un papīldmateriāliem. Bērni paši taisīja „Kafijas aparāts”. Rezultāta mūms sanāk  sižeta lomu rotaļa „Kafeinīca”, kā bērna socializācijas un saskarsmes attīstibas sekmētāja. Mūsu „Kafeinīca” notiek aktīva bērnu darbības, veidojas sistēmas, attiecības – bērni spēlējot, atteloja ikdienas situācijas, atspoguļoja savu pierēdze. Bērni skaita naudu, maksā, pasūta un izgatavo dzērieni, lietoja pieklājīgie vārdi!

2

Bērna atmiņa sastāv no spilgtām emocijam, sajūtām un iespaidiem! Viens no tādiem spilgtiem momentiem – bērni mācās izgatavot papīru no otrreizējās izejvielas. Izgatavo papīra masu. Plēš, izmērcē, sakuļ. Veido interesantu faktūru, uzlej ar karoti masu uz lupatiņu. Gaida, kād darbs nožuvis. Lepojas ar rezultātiem.

5

7

Bērni uzzinaja kā pašam izaudzēt priedi un egli no sēkliņas.

Liels mīlzīgs PALDIES par iespēju izzināt mēža noslēpumi, radoši pastrādāt, pildot uzdevumi! Bērni secīna, salīdzīna, veica eksperimenti!!! Mūsu bērni rūpējas par dabu! Tiekamies nākamajā mācību gadā!!!! Paldies!