Glābsim Latviju no bēdas!
Izlietotām baterijām – nē!
Sagatavošana grupa. Laiks: 5.11 – 13.11.
Sasniedzāmais rezultāts: Pilnveidot bērniem ekoloģisko apziņu pamatus, lai saglabātu Latvijas ekoloģiju. Iemācījāmies no kā sastav baterija un viņu darbību, izpildījām pētījumu, kurā rezultātā atklājām baterijas labumu un izlietoto bateriju kaitīgumu uz apkārtējo vidi un cilvēku veselību.
Apraksts:
- Saruna par baterijām: labums un kaitīgums, utilizācija. Baterijas uzbūve un funkcijas
- Mīklu mīnēšanas pēc tēmas
- Dažādu veidu baterijas aplūkošana
- Priekšmētu izstāde, kuri darbojas no baterijas
- Eksperimentāla darbība: bateriju ievietojām zemē, bateriju ievietojām ūdenī
- Novērošana un secinājumi
- Aprunājam izmantoto bateriju glabašanas vietu un utilizāciju
- Veidojam albumu "Bateriju labas darbības un to kaitīgumu"
- Baterijas maketa izgatavošana
- Kolektīvais darbs "Saglabāsim Latvijas dabu un ekoloģiju no izlietotām baterijām"
Savā bērnudārzā pagalmā iekārtojam dārzu, kur bērni mācās kopt un novērot augus. Sasniedzamais rezultāts - veselīgs ediens.
"Tīrība pasaulē"
Mēs par zemes tīrību.
Atteiksmies no plastmasas maisiņiem.
Lietosim papīra maisiņus, kuri nepiesārņo brīvo dabu.
Papīru var parstrādāt, bet plastikas maisiņus nevar.
Bitītes mācas šķirot atkritumus. No sākuma noskaidrojam, ka atkarībā no konteineros metamā materiāla tie var būt dažādās krāsās. Tagad mūsu grupā izvietoti konteineri papīram un plastmasai.
Labdien, Cūkmen! Mēs apguvām pirmajā mācību gadā programmu 4 tēmas:
- Meža netīrie noslēpumi
- Cūkmenam pa pēdām
- Mežs rotaļlietu kastē
- Audzēsim skābekli!
Apgūt prasmi novērot piedzīvojums mežā, tos analizēt pēc iepriekš izvirzītiem nosacījumiem un paust savu attieksmi pret tiem.
Sadarbība
1) Mācās strādāt ar kopīgu mērķi, uzņemties un dalīt atbildību
2) Mācās saskaņot darbības ar citiem
Jautājumi loks:
- Kāpēc cilvēkiem nepieciešams skābeklis?
- Kā mēs varam vairot Latvijā skābekli?
Daudzveidīga bērnā darbība:
- Pārrunājam Latvijas mežus
- Izmantojam videofilmu, izpētām plakātu – Latvijas karti
- Pagatavojam Meža dienasgrāmatu
- Apgūstam drošību mežā
- "Meža noteikumi" Izmantojam plakātu, attēlus
- Zīmējam ar zīmuļiem, flomāsteriem katrs bērns savu darbu.
- Darba lapa "Ko es varu pieredzēt mežā"
- Pārrunājam "Kas jāņem līdzi uz mežu?"
- Darba lapa "Mēs par tīru mežu!"
- Veidošana (pāriem) – "Tīrs mežs!"
- Zīmēšana: LVM dabas parks Tērvetē
- Aplicēšanā: "Labo darbu koks"
("Koks aug saknēm, bet cilvēks ar darbiem!")
Ārā: fiksējam dabas mainīgo skaistumu (pavasaris - laiks meža mosties)
- Ķeram pavasara krāsas un smaržas
- Izveidojām "Pavasara grāmatiņu", kur atzīmējam par apkārtējo
- Ārā darbība: Atrodam savu koku – "Bērzs"
- Vingrināties raksturot koku pēc pedagoga dotajiem orientieriem
- Vērot kokus
- Nostiprināt un ikdienas valodā lietot koka daļu nosaukumus – lapas, zari, stumbrs, lapotne, saknes
- Iepazīstināt ar izglītības iestādes teritorijā esošo koku nosaukumiem
- Iepazīties ar Latvijas teritorijā biežāk sastopamajiem kokiem (dabas enciklopēdijas, video skatīšanā, karte "Aicinām atpūsties Latvijas valsts mežos!")
- Klausāmies satraucošo stāstu: "Kas glābs Baltijas piekrastes priedes?"
- Labirints "Palīdzi Priežukam tikt līdz Saulei!"
- Mežonīgs stāsts par satikšanos "Meža draugi"
- Darbs ar bilžu kartītēm
- Daudzveidīga bērnu darbība aktualizēt pašpieredzi, lai bērns saprotu, ko tieši viņš var secināt no katra paveiktā uzdevuma. Saudzēt dabu, taupīt dabas resursus
Secinājumi:
- Bērni mācās rūpēties par apkārt esošajām zaļajām zonām
- Bērni izprot noteikumus, kas jāievēro meža, kā arī ciena meža vidi un tas iemītniekus. Apgūstam drošību mežā
- Noskaidrojam, kā uzvesties mežā. Kā mēs varam dabai palīdzēt
- Mežs ir ne tikai tas, ko var ieraudzīt, bet daudz kas vairāk - arī skābeklis, ko elpojam
- Skābeklis mums ir nepieciešams, lai dzīvotu. Ja nebūtu skābekļa, nekā nebūtu