RUK, RUK, DRAUDZIŅ!
ruk-ruk
RUK, RUK, DRAUDZIŅ!
Tagad tu pirmais uzzināsi visas cūcības un jautrības!
Tagad tu pirmais uzzināsi visas cūcības un jautrības!
close button

Ziņo Cūkmena detektīvi no Rīgas 8. PII

3

Sveiks, Cūkmen!

Mēs, tavi detektīvi no Rīgas 8. PII, glābsim Latviju no cūcības!

Mūsu mērķis Radīt apstākļus bērniem izziņas aktivitātes attīstībai, veicināt cieņu pret apkārtējo vidi, jūtu audzināšana. Atbildība par tās saglabāšanu un attīstību. Radošās domāšanas veicināšana. Komandas darba prasmju rosināšana. Koncepcijas formulēšana par to, kā bērni var palīdzēt pasargāt un saglabāt dabu.

Mēs ar bērniem dodamies atkritumu šķirošanas tūrē, lai izpētīt un izzinātu.

1

Ar bērniem noskatāmies multfilmu, kur šķiro atkritumus un kas pēc tam ar tiem notiek.

2

 

Uzdevums bērniem uz brīvdienām. Kopā ar vecākiem aiziet tuvākajā parkā, mežā vai teritorija pie mājas un paskatīties kā uzkopts, ir atkritumi vai viss tīrs un sakopts?!

7 padomi, kā iemācīt bērnam šķirot atkritumus

1. Sāc ar labu grāmatu. Bērns iemācīsies šķirot atkritumus un uzskatīs to par foršu rīcību, ja izlasīs par to skaistā bilžu grāmatā. Piemēram, SIA „Zaļā josta” grāmatiņa bērniem „Draudzēsimies” iemāca bērniem būt par dabas draugiem.
2. Iesaisti bērnus atkritumu šķirošanā. Ja Tavās mājās vēl nav vairākas tvertnes atkritumus šķirošanai, iesaisti bērnus aizraujošā procesā, apzīmējot un izrotājot parastās atkritumu tvertnītes tā, lai tā katra būtu piemērota savam atkritumu veidam. Radošais process un paša dalība šķirošanas tvertņu tapšanā liks bērnam justies iesaistītam ikdienas atkritumu šķirošanā.
3. Iemāci bērnam, kā šķirot atkritumus. Izstāsti mazajam, kuri atkritumi ir piemēroti šķirošanai un kurā konteinerā tie ir izmetami. Izskaidro, kā tie tālāk tiks pārstrādāti un cik daudz iespējams paveikt planētas labā, iesaistoties atkritumu šķirošanā.
4. Apmeklē tuvāko EKO laukumu kopā ar bērniem. Mazajiem ķipariem tā būs aizraujoša pieredze. Gūtie iespaidi paliks bērna prātā uz ilgu laiku un viņš zinās, kur nonāks mājās šķirotie atkritumi.
5. Padari atkritumu šķirošanu par rutīnas ieradumu. Ik reizi pēc ēst gatavošanas vai produkta izlietošanas aicini bērnus palīdzēt Tev saplacināt tukšās kastītes un iemest tās dalītās vākšanas konteinerā.
6. Pārvērt atkritumu šķirošanu par spēli. Iedomājies, cik liels prieks radīsies bērnam, ja pēc kārtīga mājas baļļuka paaicināsi viņu sarīkot vislielāko troksni, placinot tukšās PET pudeles.
7. Iemāci bērnam dot lietām otru dzīvi. Izmanto otrreizējos izejmateriālus jaunu lietu tapšanā.

Atkritumus pārvēršam par vērtīgām otrreizējām izejvielām, kas ir izmantojamas atkārtoti jau izstrādājumu pagatavošanā:

6

8

Tualetes papīra rullīši

7

11

Plastmasas pudeles

9

Stikla burka

10

Kompaktdisks

12

 

Lai padarītu mūsu Latviju un visu pasauli tīrāku un skaistāku, pats vienkāršākais, taču arī pats svarīgākais darbiņš, ko ikdienā ikviens no mums var paveikt, ir atkritumu šķirošana.

 

1

 

Arvien biežāk un biežāk mēs ejot pastaigā pa mežu, sastopamies ar cūcību. Cilvēki neaizsargā mežu, bet tikai dara pāri tam un no tā cieš ne tikai koki un daba, bet visas dzīvas būtnes kas dzīvo mežā.

2

Lai bērni un pieaugušie tā nedarītu, vajag jau no mazotnes pieradināt pie tā, ka vajag saudzēt mūsu zemīti, un viņa mums dos simts reizes vairāk. Ko sēsi, to pļausi!

Mums nav iespējas doties mežā ar audzēkņiem, bet mēs pētām, skaidrojam un zinām kā var palīdzēt, aizsargāt mežu un lai mūsu koka resursi nebeidzas.

3

 

Lai dotos mežā vispirms mēs noskaidrojam kādus kokus mēs varam sastapt.

 

 

4

Kā aug koks?! Bērniem bija interesanti uzzināt kā aug koki. Mēs noskatījāmies video "Koka dzīve, divās minūtēs".

5

Pēc filmas noskatīšanās mēs izspēlējām Cūkmena spēli "No sēklas līdz koka priekšmetiem".

6

Pēc koka izpētes un filmiņas noskatīšanās, mēs devāmies meklēt vai mūsu grupā ir priekšmeti, kuri ir izgatavoti no koka.

7IR! Un ļoti daudz.

8Bērni ar prieku dalās ar pieredzi ko viņi ņem līdzi, kad iet uz mežu. Visi kopā izpildījām Cūkmena  uzdevumu "Ko ņemt līdzi mežā".

9

Apspriežam kas atrodas mežā un kas atkritumu tvertnē. Veidojam savu tīro mežu.

10

Nolēmām izveidot plakātu ar meža noteikumiem izmantojot Cūkmena attēlus.

 

 

Rīgas 8.pirmsskola ziņo!

Grupa «VILCIENIŅI» sacerēja pasāku par MEŽA TIRĪBU, galvenās lomas CŪKMENS un bērni.

Picture12

Viena saulainā rudens diena, zaķis, lācis, pele, lapsa un vilks staigāja mežmalā.

Picture4Picture5

Pēkšņi dzīvnieki sadzirdēja mašīnas trokšņus, mežā iebrauca mašīna. No mašīnas iznāca divi cilvēki velkot lielu melnu maisu, atstāja maisu mežā un aizbrauca.

Picture6Picture7

Dzīvnieki pienāca un sāka domāt un apspriest kas tur varētu būt? Katrs dzīvnieks izsāka savas domas. Atvērot maisu viņi nobrīnījās, no maisa izbira sadzīves atkritumi un izmētas pa visu mežu, tukši maisi aizlido uz kokiem un krūmiem, pudeles zem kokiem utt.

Picture8

Dzīvniekiem bija ļoti interesanti, no burkām garšīgi smaržoja un zaķis ar vilku iebāza tur savus degunus un nevarēja izvilkt tos ārā. Lācis iebāz galvu bundžā ar krāsu, domājot, ka tur ir medus, uz peles virsu nokrīt smagā riepa. Zvēri visi sāk raudāt un lūgt palīdzību. Pēkšņi palīka tumšs un mežā atlidoja supervaronis CUKMENS, lai palīdzēt dzīvniekiem, kopā ar viņu bija bērnu komanda.

Picture9

CŪKMENS kopā ar bērniem palīdzēja attīrīt no atkritumiem un sakārtot mežu. Visi atkritumi bija savākti maisās.

Picture10Picture11

 

Mežs atkal paliek tīrs un skaists. Dzīvnieki sadzirdēja sivēna balsi un aiz kokiem ieraudzīja ka divi cilvēki pārvērtas par cūkām.

«NEBŪSIM CŪKAS SARGĀSIM MEŽU, KAS NESARGA MEŽU PALIEK PAR CŪKAM»

Pēc pasakas vēl reiz ar bērniem apspriežam ka nedrīkst piesārņot dabu!

Picture13

Kā izaug mūsu iestāde priedes stādi, kurus mums dāvināja CŪKMENS pagājušajā mācību gadā! :)

 

 

Nemēslo, nekļūsti par CŪKU!

Hei, Cūkmen! Mēs jau pazīstam tevi. Pagajušā mācību gadā tu biji mūsu bērnudārza un mums ļoti patika ar tevi dejot, risināt uzdevumus un spēlēties. Šogad mēs arī gribam, lai tu atbrauc pie mums ciemos.

Mēs izpētām tavu grāmatu un tavus materiālus, kurus tu atsūtījies mums.

Re, ko mēs izdarījam:

11Mēs iepazīstamies ar to, kā aug koks, un kas no tā var saražot.

 

22

 

Kopā ar taviem uzdevumiem mēs nostiprinām zināšanas par cipariem.

 

33

Tā kā mums neizdevās pagājušgad doties uz mežu, mēs gribam pavasarī doties uz mežu, un mums ir svarīgi zināt, kā un ko ņemt līdzi mežā?! Visi kopā mēklējam, ko ņemt un kādu apģerbu ģērbsim.

44

Ar taviem uzdevumiem trennējamies jau laicīgi, lai zinātu, kam mežā ir vieta un kam nav. 

55

Tavas spēlēs palīdz mums macīties latviešu alfabētu - no tā gūstam prieku.

66

 Izspēlējām tavu jautro galda spēli, kurā mēs arī mācījāmies skaitļus skaitīt.

77

Tā ir dāvana no mums tev. Gaidām tevi ciemos pie mums Rīgas 8. bērnudārzā!

 

 

1

Arvien biežāk un biežāk mēs, ejot pastaigā pa mežu, sastopamies ar cūcību. Cilvēki neaizsargā mežu, bet dara pāri tam un no tā cieš ne tikai koki un daba, bet visas dzīvas būtnes kas dzīvo mežā.

Mēs ar bērniem gribam atbalstīt Cukmēnu un palīdzēt aizsargā mežu.

Ar bērniem mēs izspēlējam spēli Jā vai Nē? Par mežā noteikumiem!

2

Lai mūsu planēta būtu pilna ar prieku un smaidiem, mums vajag saudzēt un aizsargāt viņu. No bērnības vajag stāstīt kā un kāpēc vajag saudzīgi izturēties pret mežu.

Vienmēr atceries to!!!